להיות סטודנט זה אתגר! להיות סטודנט עם הפרעת קשב אתגר כפול ומכופל. הנה מספר עצות מנסיוני האישי והמקצועי היכולות לסייע לך לצלוח את התואר בהצלחה.

1. תכנון מציל מבלבול!

תכנן את זמנך. ככל שזמנך מתוכנן פחות ויש יותר משימות, גדל הסיכוי שלא תעמוד בכל המטלות. לאחר יצירת מערכת שעות, תכנן את לוח הזמנים שלך לאורך הסימסטר. כדאי להשתמש בטכנולוגיה הקיימת (וברובה חינמית) על מנת לנהל את זמנך כראוי. הקדש בכל יום זמן לבחינת ישום המטלות וקביעת המטלות להמשך השבוע. היה מציאותי בנוגע למספר המטלות שאתה בוחר לבין האפשרות המעשית להגשימן. הפסקות ומנוחה אינם בזבוז זמן, הם צורך! הקפד להכניסן למערכת.

2. חלוקה ליחידות בנות השגה!

הגשת עבודות ופרויקטים יכולה להיות מטלה שאינה נגמרת לכן חשוב לחלק אותן לתת – משימות עם תאריכי יעד. חשוב לצרף אדם נוסף שיוכל לתת שיקוף אם אתם בכיוון הנכון.

3. הפוך ללומד אקטיבי!

כאשר הנך קורא חומר לימודי, עצור ושאל את עצמך שאלות תוך כדאי הקריאה- מה החומר הזה מזכיר לי? מה הרעיון העיקרי? ועוד שאלות. על ידי יצירת אסוציאציות לדברים שאתה כבר מכיר, אתה משפר את הזיכרון וההבנה שלך. בנוסף, אתה יכול להצטרף לקבוצת למידה ובכך לגוון את דרכי הלמידה שלך ולהגבירה

4. הפרעת קשב – הכר את עצמך

זה אף פעם לא מזיק! חשוב שתכיר את סגנון הלמידה הנוח לך (למשל, האם קל לך יותר להפנים את החומר דרך קריאה או דרך שמיעה, האם סיכום החומר עוזר לך וכו'). את שעות הלמידה המועדפות עליך (האם קל לך יותר ללמוד בלילות או בשעות המוקדמות של הבוקר ). אל תנסה להילחם בעצמך, יש מספיק במה להלחם.

5. זהה את הגורמים המפריעים לך!

לפעמים הם פנימיים ולפעמים הם חיצוניים. זהה אותם ותעשה כל שביכולתך להזיזם. מצא את הדרך שלך לבטא את התסכול והקושי על מנת לאסוף כוח ולהמשיך. ישנן מספר שאלות שאתה יכול לשאול את עצמך: "האם אני מתוסכל בגלל שהפרעת הקשב והריכוז שלי דורשת ממני לעבוד קשה יותר מסטודנטים אחרים?", "האם אני צריך ללמוד עם חבר?", "האם כדאי לי לעבוד על מטלות הקורס הזה ביחידות קטנות יותר כי הוא קשה לי?" ועוד.

6. שגרה ומסגרת מצילים סמסטר!

צור שגרת למידה קבועה, סדר יום שחוזר על עצמו, מוכר ומתמשך, מצא מקום מתאים ללמידה . אזור הלמידה צריך להיות מקום שאתה מרגיש בו נוח.

7. סביבה מתאימה ללמידה!

דאג שאזור הלמידה שלך יהיה נוח, מסודר ומקנה אווירת למידה. השתדל להימנע מגירויים מסיחי למידה, חוץ מאלה העוזרים לך. אל תנסה להלחם בעצמך, כבר בדקנו – זה לא עובד.

8. דחיינות מונעת תואר

!למה לעשות מחר מה שאפשר לעשות היום – ישנן סיבות רבות ומגוונת להסביר מדוע לדחות אך כולנו יודעים שאלו תירוצים! עשה בזמן, אל תבנה על מועד ב' או על יכולתך לשכנע את המרצה, זה מתכון לכישלון.

9. בקש עזרה

תמיכה ועזרה מאחרים הכרחית להצלחה. ברר מהם שרותי התמיכה הנמצאים במוסד אליו נרשמת (כיום, כמעט בכל המוסדות קיים מרכז תמיכה), התייעץ בבחירת הקורסים ובדרישות המקדימות.

10. ליפול מותר, לוותר אסור!

לכולנו רגעי משבר, זה אנושי לחוש רגעים שבהם אנחנו רוצים לוותר. מצאו את הדרך לקבל את התמיכה הראוייה, זו לא בושה. כל דבר שיכול לסייע להשיג את המטרה, ראוי!

אמונה, השקעה והתמדה מביאים להצלחה!